Télen is irány a természet!

február 5, 2020 Off By Polo Marco

Tél van és bizony ebben az időszakban gyakran esik fagypont alá a hőmérséklet, viszont sokan vagyunk, akik ilyenkor is szívesen töltjük el az időnket a szabad levegőn. Ez érthető is, mivel a friss, hideg levegő energiát ad, a természet szépsége pedig a hideg hónapokban is egyedülálló. Ebben a bejegyzésünkben néhány konkrét ötletet adunk a téli kikapcsolódáshoz.

A séta a hideg idő ellenére is kellemes lehet. Kiváló úti célokat jelenthetnek az arborétumok is. A főváros közelében találhatunk többet, egyiket például Vácrátóton. Ezen a 27 hektáros területen gyönyörű fákat és cserjéket vehetünk szemügyre, de a növény gyűjteményben megtalálható minden földrész jellegzetes növénye. Ezen kívül az arborétum területe megőrizte a kastélypark jellegét is. Számos egyedi épületet csodálhatunk meg itt.

Ha edzettebbek vagyunk és szeretünk túrázni, akkor irány Dobogó- kő!

A Visegrádi -hegység legmagasabb pontjáról gyönyörű szép panoráma tárul elénk. A hegyek között kanyargó Duna látványa lenyűgöző és ha igazán edzettek vagyunk, akkor a Rám- Szakadékot is megmászhatjuk. Persze, ha meg akarunk pihenni, akkor vár ránk egy fantasztikus menedékház. Itt elfogyaszthatjuk a túrázók kedvenc ételeit és italait is. Forralt bor, tea, gulyások, és pörköltek közül válogathatunk, de a desszertek sem hiányozhatnak. Rétesek, perecek is vannak a fogadóban.

Amennyiben esik az eső, akkor sem kell elkeserednünk, hiszen ilyenkor is vár minket a természet. Magyarországon számos barlang található, Budapest közelében ott van például a Pál-völgyi barlang, míg az Északi – középhegység legismertebb barlangja az Aggteleki cseppkőbarlang is egyedi látványt garantál. Elmehetünk akár az ismerőseinkkel, vagy csatlakozhatunk egy túrázó klub-hoz is. A barlang pedig védett környezetet és állandó kellemes hőmérsékletet biztosít.